#: locale=fa-IR ## Action ### URL LinkBehaviour_C37F3FA0_D921_9E1E_41C0_5B98FBB94464.source = https://www.panoman.ir/en LinkBehaviour_C331CB1C_D920_A626_416C_20A55BD0170E.source = https://www.panoman.ir/fa LinkBehaviour_4E0B443A_57D3_0DD8_41D3_699E8E5ABE0B.source = https://www.panoman.ir/fa/%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C LinkBehaviour_1C13EAD8_08D9_3401_4152_C8358A75B0E4.source = https://www.panoman.ir/fa/%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C LinkBehaviour_4E7DF253_57DF_05AF_41B8_C02D5E12EE8E.source = https://www.panoman.ir/fa/%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C LinkBehaviour_4E7DF253_57DF_05AF_41B8_C02D5E12EE8E.source = https://www.panoman.ir/fa/%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C LinkBehaviour_1875FC84_09BE_7A56_41A2_3703354E64F8.source = https://www.panoman.ir/fa/تور-مجازی WebFrame_6CD5B79B_7C6A_157F_41D7_033BCE8C7842.url = smap.html WebFrame_6CD5B79B_7C6A_157F_41D7_033BCE8C7842_mobile.url = smap.html ## Media ### Audio audiores_C09D4F48_D894_93EF_41E9_3C2BE5824D10.mp3Url = media/audio_CEDB12AD_D8BB_92A1_41E0_6BEC03078C6A_fa-IR.mp3 audiores_C0FCB9F6_D89B_7EA3_41B7_7D7D765EE94F.mp3Url = media/audio_CEE3624D_D8BB_8DE6_41C7_2D2EAE365CAF_fa-IR.mp3 ### Subtitle panorama_B76F1AA7_A59A_3D4B_4192_2FF1EA5FC558.subtitle = بلیط فروشی ### Title panorama_DB8A233F_CA50_4053_41E4_3568939522DD.label = ایستگاه امامت- نمای TBM panorama_DB3683C7_CA50_4032_41DA_080677B98AE2.label = ایستگاه باب الجواد panorama_DB67F370_CA30_40ED_41D6_9818827DAD1A.label = ایستگاه شارستان- تیکت هال panorama_C6E4B761_C9D1_C0EE_41C5_33EF1D068E2E.label = ایستگاه فلکه برق- تیکت هال panorama_C61EF031_C9D0_C06E_41C1_944EE7263416.label = ایستگاه پایانه مسافربری- تیکت هال panorama_C6E42100_C9D0_402E_41E2_86FF2FD962D8.label = به سمت تیکت هال panorama_DB940F6E_CA50_C0F2_41CE_2FAB0120E576.label = به سمت سکو panorama_B431C9CF_A596_3EDB_4188_38ED0B689CAE.label = تراز تیکت هال خط 3 panorama_B7C1B517_A59B_F74B_41E2_7DAABD3E0DA6.label = تراز تیکت هال خط 3 panorama_DBC35AFF_CA50_41D2_41CB_9B66A2DA2919.label = تونلهای تازه حفاری شده panorama_C6E61126_C9D0_C075_41E2_35852817A589.label = تیکت هال panorama_B76F1AA7_A59A_3D4B_4192_2FF1EA5FC558.label = تیکت هال خط 4 panorama_DBBBC4D9_CA50_C1DF_41E5_F7494F8D79E5.label = دستگاه TBM panorama_DB899B8C_CA50_4035_41A0_CE26F1CE1F25.label = دستگاه TBM در حال حفاری تونل panorama_DB730289_CA30_C03E_4191_02D4B29374D8.label = ریل گذاری panorama_C6F85997_C9D0_C052_41DE_1A546D11A29E.label = ریل گذاری panorama_B78DAAE2_A596_12CA_41D4_3BE4C09AE669.label = سازه میانی panorama_C49E99A0_C9D0_406D_41A0_315FFE0E15EB.label = سه راهی تقاطع خطوط 2، 3 و 4 panorama_DB7CFA90_CA31_C02E_41E1_625B66BD218B.label = سکو panorama_C6EF4676_C9D0_40D2_41D3_87333C5C1072.label = سکو panorama_C6E47CA6_C9D0_4072_41E0_B3A599D89AEB.label = سکو panorama_DBA5E777_CA50_40D2_41B8_BF2B821D263B.label = سکو panorama_DBD7DA67_CA57_C0F2_41D1_55A798D25D36.label = سکو panorama_B78C7090_A596_2D46_41E0_BC115F9E9631.label = سکوی خط 3 panorama_DB6BC970_CA50_C0EE_41E0_02EEEB283809.label = طبقه منفی 2 panorama_DB9CE98B_CA50_C033_41DC_5F428BAA619D.label = طبقه منفی یک panorama_C53BD25B_C9D0_C0D3_41D5_DA9FC1886880.label = مسیر دسترسی بین خط 2 و 3 panorama_DBB5B446_CA53_C035_41C5_24D6784E791D.label = نمای TBM در حال حفاری panorama_D896AFBA_CA51_C052_41E0_CA0F84F7307E.label = نمای اتاقهای اداری، خدمات و فنی panorama_C6E3B04F_C9D3_C032_41E2_99FC1034D5F6.label = نمای پله برقی به سمت سکو panorama_DB82B91E_CA50_4055_41E8_402F2033A1D7.label = ورودی پله برقی panorama_C6E8D6FD_C9D0_41D6_41E5_AE13F469A48B.label = پله برقی panorama_B7B8759A_A596_F745_418C_6A525C7DA2D8.label = پله برقی‌ها ## Right Click Menu ### Text PlayerMenuItem_86FA6BB5_A286_887D_41E4_63677CF5ADB2.label = Panoman Virtual Tours PlayerMenuItem_86FA3BB5_A286_887D_41D0_AD20E6DB7BB5.label = تورهای مجازی پانومن ## Skin ### Image Image_07022074_08E9_3401_417E_9BA80157930B.url = skin/Image_07022074_08E9_3401_417E_9BA80157930B_fa-IR.png Image_07831CEC_08AF_0C02_4188_9380BE7DA6DC.url = skin/Image_07831CEC_08AF_0C02_4188_9380BE7DA6DC_fa-IR.png Image_07EF98CA_08AB_1406_4185_2C50D45B573F.url = skin/Image_07EF98CA_08AB_1406_4185_2C50D45B573F_fa-IR.png Image_10C73AC9_0958_F403_4139_1F6792B7B0F0.url = skin/Image_10C73AC9_0958_F403_4139_1F6792B7B0F0_fa-IR.png Image_1303F53E_09A9_1C7E_4191_2EC866A7172D.url = skin/Image_1303F53E_09A9_1C7E_4191_2EC866A7172D_fa-IR.png Image_130D7288_09AB_1401_41A1_A4A98EF15AB0.url = skin/Image_130D7288_09AB_1401_41A1_A4A98EF15AB0_fa-IR.png Image_1327D7BF_09A9_1C7E_4194_0544575604EB.url = skin/Image_1327D7BF_09A9_1C7E_4194_0544575604EB_fa-IR.png Image_132C0763_09A9_1C06_419F_9C183CA1B086.url = skin/Image_132C0763_09A9_1C06_419F_9C183CA1B086_fa-IR.png Image_13593924_09A7_1401_4186_01B81B77F86D.url = skin/Image_13593924_09A7_1401_4186_01B81B77F86D_fa-IR.png Image_14692202_0BA9_7401_417A_AED7207B052C.url = skin/Image_14692202_0BA9_7401_417A_AED7207B052C_fa-IR.png Image_14BA4A50_0BA9_F401_4157_AEB4684EB980.url = skin/Image_14BA4A50_0BA9_F401_4157_AEB4684EB980_fa-IR.png Image_15029458_0BA9_1C02_4163_554BA96CACB6.url = skin/Image_15029458_0BA9_1C02_4163_554BA96CACB6_fa-IR.png Image_1520DB88_0B58_F402_4197_5079CD9A3F06.url = skin/Image_1520DB88_0B58_F402_4197_5079CD9A3F06_fa-IR.png Image_1540EE61_0BA7_0C02_41A0_C7C2A925B1A6.url = skin/Image_1540EE61_0BA7_0C02_41A0_C7C2A925B1A6_fa-IR.png Image_15588A9A_0BA9_1406_4193_06F1C937F9BE.url = skin/Image_15588A9A_0BA9_1406_4193_06F1C937F9BE_fa-IR.png Image_155A4680_0BAF_1C01_4153_4E382439A540.url = skin/Image_155A4680_0BAF_1C01_4153_4E382439A540_fa-IR.png Image_155BFDF4_0BA9_0C02_41A2_60B38325AE63.url = skin/Image_155BFDF4_0BA9_0C02_41A2_60B38325AE63_fa-IR.png Image_184B31DF_08DF_143E_4180_C55508C957B9.url = skin/Image_184B31DF_08DF_143E_4180_C55508C957B9_fa-IR.png Image_18BEB303_08EF_F406_4171_3FB6B417371F.url = skin/Image_18BEB303_08EF_F406_4171_3FB6B417371F_fa-IR.png Image_192CCA86_08E8_F401_41A1_12805703BE3D.url = skin/Image_192CCA86_08E8_F401_41A1_12805703BE3D_fa-IR.png Image_1975C1FF_08E7_37FE_4178_363299108A89.url = skin/Image_1975C1FF_08E7_37FE_4178_363299108A89_fa-IR.png Image_1A9A681A_0E0B_E8C3_419C_AC1F7B5EDE5C.url = skin/Image_1A9A681A_0E0B_E8C3_419C_AC1F7B5EDE5C_fa-IR.png Image_1D0E8F46_08B9_0C0E_416A_2C0C854B097E.url = skin/Image_1D0E8F46_08B9_0C0E_416A_2C0C854B097E_fa-IR.png Image_1D26305E_0E35_B943_4173_3707CBE60184.url = skin/Image_1D26305E_0E35_B943_4173_3707CBE60184_fa-IR.png Image_1D338385_0E37_BFC1_41AB_B6C769166003.url = skin/Image_1D338385_0E37_BFC1_41AB_B6C769166003_fa-IR.png Image_1D7F10EA_0E0A_D943_41A1_16416D236429.url = skin/Image_1D7F10EA_0E0A_D943_41A1_16416D236429_fa-IR.png Image_1DB4D83D_0E37_68C1_41A4_02F2B48A2992.url = skin/Image_1DB4D83D_0E37_68C1_41A4_02F2B48A2992_fa-IR.png Image_1DBBFF5D_08BF_0C02_4175_0ACB8B490913.url = skin/Image_1DBBFF5D_08BF_0C02_4175_0ACB8B490913_fa-IR.png Image_1DD0D333_0E0E_D8C1_419B_B596128A4D00.url = skin/Image_1DD0D333_0E0E_D8C1_419B_B596128A4D00_fa-IR.png Image_289DE3D4_0BF8_F401_4167_7F524A2AFE44.url = skin/Image_289DE3D4_0BF8_F401_4167_7F524A2AFE44_fa-IR.png Image_28CDBEC0_0BE7_0C02_4199_69734B4B7720.url = skin/Image_28CDBEC0_0BE7_0C02_4199_69734B4B7720_fa-IR.png Image_28FCF512_0BE9_7C01_41A2_926A8E0229DA.url = skin/Image_28FCF512_0BE9_7C01_41A2_926A8E0229DA_fa-IR.png Image_2A9302BE_0BE7_7401_4184_6985C5DCC54A.url = skin/Image_2A9302BE_0BE7_7401_4184_6985C5DCC54A_fa-IR.png Image_2B70A2D0_0BDB_1402_4189_074BBFBA8291.url = skin/Image_2B70A2D0_0BDB_1402_4189_074BBFBA8291_fa-IR.png Image_2B7C06D9_0BEB_7C02_4192_5F561097DF5D.url = skin/Image_2B7C06D9_0BEB_7C02_4192_5F561097DF5D_fa-IR.png Image_4E85C2FC_57DD_0A58_41C9_E79C686E16DF.url = skin/Image_4E85C2FC_57DD_0A58_41C9_E79C686E16DF_fa-IR.png Image_4F703CA3_57F7_3EEF_41AF_4E7E6AA5FAF8.url = skin/Image_4F703CA3_57F7_3EEF_41AF_4E7E6AA5FAF8_fa-IR.png Image_66FE2991_6BD6_8A81_41C9_98A66DACC832.url = skin/Image_66FE2991_6BD6_8A81_41C9_98A66DACC832_fa-IR.png Image_66FE2991_6BD6_8A81_41C9_98A66DACC832_mobile.url = skin/Image_66FE2991_6BD6_8A81_41C9_98A66DACC832_mobile_fa-IR.png Image_796C55B6_58FF_0EE9_41C2_7859771EFF56.url = skin/Image_796C55B6_58FF_0EE9_41C2_7859771EFF56_fa-IR.png Image_820DF2C3_902B_9CD3_41CA_DC22303766CD.url = skin/Image_820DF2C3_902B_9CD3_41CA_DC22303766CD_fa-IR.png Image_8CCD7341_8295_CCF4_41D4_1F41C6EC0286.url = skin/Image_8CCD7341_8295_CCF4_41D4_1F41C6EC0286_fa-IR.png Image_B850B4E8_99F7_A5E8_41DC_73F8701BFEEB.url = skin/Image_B850B4E8_99F7_A5E8_41DC_73F8701BFEEB_fa-IR.png Image_B85124E8_99F7_A5E8_41D1_B2E4549EBBF9.url = skin/Image_B85124E8_99F7_A5E8_41D1_B2E4549EBBF9_fa-IR.png Image_B851F4E9_99F7_A5E8_41E1_ADD8F6C1ECA9.url = skin/Image_B851F4E9_99F7_A5E8_41E1_ADD8F6C1ECA9_fa-IR.png Image_B9A58DFE_99D4_A7EB_41BD_BCD9B4026C0F.url = skin/Image_B9A58DFE_99D4_A7EB_41BD_BCD9B4026C0F_fa-IR.png Image_BB2DC735_99DC_A478_41E0_1F3971CFF7A9.url = skin/Image_BB2DC735_99DC_A478_41E0_1F3971CFF7A9_fa-IR.png Image_D0AD2D13_C779_DE2B_41E8_B4F38C41FA27.url = skin/Image_D0AD2D13_C779_DE2B_41E8_B4F38C41FA27_fa-IR.png Image_D156BF7A_85E5_DA27_41D8_D7E1DF70ADB0.url = skin/Image_D156BF7A_85E5_DA27_41D8_D7E1DF70ADB0_fa-IR.png Image_D2425658_CA30_C0DE_41CC_23EBEC7CB95E.url = skin/Image_D2425658_CA30_C0DE_41CC_23EBEC7CB95E_fa-IR.png Image_D2691DB0_CA30_C06E_41E4_1439D0BF6CF8.url = skin/Image_D2691DB0_CA30_C06E_41E4_1439D0BF6CF8_fa-IR.png Image_D28141CD_CA30_4036_41D6_60F3F0DB51C9.url = skin/Image_D28141CD_CA30_4036_41D6_60F3F0DB51C9_fa-IR.png Image_D2A1F7AA_CA30_4072_41DB_C734625861CD.url = skin/Image_D2A1F7AA_CA30_4072_41DB_C734625861CD_fa-IR.png Image_D2E046B5_CA30_4056_41DB_55F0A6B37041.url = skin/Image_D2E046B5_CA30_4056_41DB_55F0A6B37041_fa-IR.png Image_D2F9A1E9_CA30_C3FE_41D0_F84CACF1CF53.url = skin/Image_D2F9A1E9_CA30_C3FE_41D0_F84CACF1CF53_fa-IR.png Image_D882BD57_C71B_5E2A_41C3_3B539B9E96E3.url = skin/Image_D882BD57_C71B_5E2A_41C3_3B539B9E96E3_fa-IR.png Image_D89C3117_CAD0_C052_41DC_DC58FC0C9F7D.url = skin/Image_D89C3117_CAD0_C052_41DC_DC58FC0C9F7D_fa-IR.png Image_D89C7AFD_CAD3_C1D6_41AF_CE9F70A0ABDD.url = skin/Image_D89C7AFD_CAD3_C1D6_41AF_CE9F70A0ABDD_fa-IR.png Image_D931EE6C_CAD0_40F6_41CD_8613E3687696.url = skin/Image_D931EE6C_CAD0_40F6_41CD_8613E3687696_fa-IR.png Image_D94380E0_CAD3_C1EE_41DB_50CDEF5A8B17.url = skin/Image_D94380E0_CAD3_C1EE_41DB_50CDEF5A8B17_fa-IR.png Image_D94D0E67_C739_5AEA_41C3_F340D2164B61.url = skin/Image_D94D0E67_C739_5AEA_41C3_F340D2164B61_fa-IR.png Image_D961ABD6_CAD0_C7D2_41B2_7E86B844EE5E.url = skin/Image_D961ABD6_CAD0_C7D2_41B2_7E86B844EE5E_fa-IR.png Image_D96526D6_CAD0_41D2_41E6_BC9A3BA5E85D.url = skin/Image_D96526D6_CAD0_41D2_41E6_BC9A3BA5E85D_fa-IR.png Image_D97021DD_CAD0_43D6_41E3_491BB13BA6A3.url = skin/Image_D97021DD_CAD0_43D6_41E3_491BB13BA6A3_fa-IR.png Image_D9DCB021_CAD0_C06E_41C7_A2043AF244EF.url = skin/Image_D9DCB021_CAD0_C06E_41C7_A2043AF244EF_fa-IR.png Image_DD01FE09_CA30_403F_41C2_21FD609D0949.url = skin/Image_DD01FE09_CA30_403F_41C2_21FD609D0949_fa-IR.png Image_DD23F2EA_CA31_C1F2_41C5_5A142D1BFAEC.url = skin/Image_DD23F2EA_CA31_C1F2_41C5_5A142D1BFAEC_fa-IR.png Image_DE733DD8_CAD0_43DE_41DA_FED0CF080E5C.url = skin/Image_DE733DD8_CAD0_43DE_41DA_FED0CF080E5C_fa-IR.png Image_DF2630FB_C77F_67DA_41DB_D35BC769538C.url = skin/Image_DF2630FB_C77F_67DA_41DB_D35BC769538C_fa-IR.png Image_DF4FC7AB_C778_EA7A_41E8_AF020B6AB50F.url = skin/Image_DF4FC7AB_C778_EA7A_41E8_AF020B6AB50F_fa-IR.png Image_DF58D53E_C778_AE5A_41DC_712EBE698486.url = skin/Image_DF58D53E_C778_AE5A_41DC_712EBE698486_fa-IR.png Image_E78EC9C0_C71B_6626_41E3_8F0A05802231.url = skin/Image_E78EC9C0_C71B_6626_41E3_8F0A05802231_fa-IR.png ### Label Label_079474FC_08A9_3C01_418E_2D7787AFDFEA.text = جستجو Label_4E2B86C2_4302_72EE_41BD_8B57D62B0ADD_mobile.text = {{title}} Label_4E2B86C2_4302_72EE_41BD_8B57D62B0ADD.text = {{title}} Label_2A7DADB4_0BAF_0C02_413D_E37FBFA2E988.text = جستجو ### Multiline Text HTMLText_A7743610_BF09_F8CF_41C3_1961D2342771_mobile.html =
ایستگاه باب الجواد (ع)


برای جابجایی مسافر در این ایستگاه تعداد 20 دستگاه پله برقی و 8 دستگاه آسانسور برای حمل و جابجایی توانیابان و سالمندان در نظر گرفته شده است.
HTMLText_A8B651CA_BF09_9B50_41E5_C609CC59ED52_mobile.html =
ایستگاه باب الجواد (ع)


تمامی ایستگاه های خط 3 قطارشهری مشهد از جمله ایستگاه پایانه مسافربری امام رضا(ع) دارای اتاق های اداری شامل اتاق رییس ایستگاه، حفاظت فیزیکی و حراست، اتاق مانیتورینگ، اتاق بلیط فروشی و اتاق های فنی از جمله اتاق LPS، اتاق باتری، اتاق مخابرات و سیگنالینگ و... می باشد.
HTMLText_A76E5446_BF09_F950_41D5_45D120CC5DC6_mobile.html =
ایستگاه باب الجواد (ع)


ریل گذاری بخشی از عملیات اجرایی در داخل تونل است که طی آن زیرسازی (اجرای بتن پرکننده) و روسازی مسیر از جمله چیدمان تراورس، ریسه کردن و نصب ریل بر روی تراورس، اجرای صفحات PU در زیر تراورس، بستن پابند و آرمارتوربندی و در نهایت اجرای بتن روسازی را شامل می شود.
HTMLText_D5C2F1B7_CBD1_C052_41E6_B1C3557EB6C1_mobile.html =
ایستگاه باب الجواد (ع)


با توجه به مجاورت این ایستگاه با ورودی های ضلع قبله حرم مطهر (باب الرضا (ع) و باب الجواد (ع) ) آن را به مهترین ایستگاه کل شبکه حمل و نقل ریلی مشهد تبدیل کرده است. به دلیل موقعیت قرارگیری ویژه ایستگاه روش اجرای آن ترکیبی از روش های ترانشه باز و زیرزمینی بوده است و در چهار طبقه اجرا شده است.


HTMLText_A799A303_BF09_78D1_41C9_1EED55A38732_mobile.html =
ایستگاه باب الجواد (ع)


این ایستگاه در چهار طبقه و به مساحت 14 هزار متر مربع و با روش ترکیبی ترانشه باز و زیرزمینی اجرا و در حال تکمیل می باشد.
HTMLText_A703A7BC_BF09_E737_41BF_7CC7C66ADF85_mobile.html =
ایستگاه باب الجواد (ع)


طول سکوی مسافری در این ایستگاه 120 متر بوده و عمق ایستگاه از تراز خیابان تا کف ریل 28 متر می باشد.
HTMLText_A21BE799_BF37_67F0_41AF_44F72D4A44E7_mobile.html =
ایستگاه شارستان


این ایستگاه در دو طبقه شامل طبقه بلیت فروشی و طبقه سکو در حال ساخت می باشد.


HTMLText_A2F50492_BF37_79F0_41D8_5CDD4D491871_mobile.html =
ایستگاه شارستان


ریل گذاری بخشی از عملیات اجرایی در داخل تونل است که طی آن زیرسازی (اجرای بتن پرکننده) و روسازی مسیر از جمله چیدمان تراورس، ریسه کردن و نصب ریل بر روی تراورس، اجرای صفحات PU در زیر تراورس، بستن پابند و آرمارتوربندی و در نهایت اجرای بتن روسازی را شامل می شود.


HTMLText_D74955CF_CBD0_C033_41E7_61245E8DB8DB_mobile.html =
ایستگاه شارستان


یکی از نزدیک ترین ایستگاهها به حرم مطهر رضوی می باشد که در حاشیه خیابان شیرازی واقع شده است.
ایستگاه شارستان با مساحت بیش از 9000متر مربع و عمق 38 متری از تراز خیابان در فاصله 600 متری از ایستگاه باب الجواد به روش زیر زمینی(ریب و شمع) در حال احداث و تکمیل می باشد.



HTMLText_A5491429_BF39_F8D0_4184_80215476321D_mobile.html =
ایستگاه میدان بسیج (فلکه برق)


ایستگاه بسیج با استفاده از روش زیر زمینی (ریب و شمع) در حال احداث و تکمیل می باشد.
HTMLText_A6C502D8_BF39_997F_41C4_9573A68127CD_mobile.html =
ایستگاه میدان بسیج (فلکه برق)


طول سکوها در این ایستگاه 120 متر و عرض آنها 4 می باشد.
تصاویری که مشاهده می کنید مراحل آرماتور بندی تراز سکوها در ایستگاه می باشد.
HTMLText_AEFF77CE_98ED_A42B_41D4_6A684782AB38_mobile.html =
ایستگاه میدان بسیج (فلکه برق)


این ایستگاه در میدان بسیج (فلکه برق) واقع شده و محل تلاقی خط یک با خط سه قطارشهری مشهد می باشد.
ساخت ایستگاه در مجاورت ایستگاه خط یک باعث می شود، که یکی از پر مسافرترین ایستگاههای مشهد از نظر تعداد مسافرو تعدد رفت و آمد شود.
با وجود6600 متر فضای بلیت فروشی و 5200 متر مساحت طبقه سکو میتوان گفت این ایستگاه با مساحت نزدیک به 12 هزار متر مربع یکی از ایستگاههای وسیع در خط3 به شمار می آید.


HTMLText_AC5E7642_98EC_641B_41D9_6E83DA7DE434_mobile.html =
ایستگاه پایانه مسافربری امام رضا (ع)


این ایستگاه به لحاظ اتصال یکی از مبادی ورودی زائر به مشهد (پایانه مسافربری امام رضا (ع)) به سامانه حمل ونقل ریلی درون شهری دارای اهمیت به سزایی می باشد.


HTMLText_A54861E0_BF18_FB50_41E0_A99A8C71924D_mobile.html =
ایستگاه پایانه مسافربری امام رضا (ع)


این ایستگاه در دو طبقه و به مساحت 9600 متر مربع و با روش ترانشه باز اجرا و در حال تکمیل می باشد. ایستگاه با اتصال مستقیم از طریق گالری ارتباطی با پایانه مسافربری امام رضا (ع) استفاده از قطار شهری را برای زائرین تسهیل نموده است.


HTMLText_A53AAEBA_BF18_E933_41B6_C6B9BFC152FD_mobile.html =
ایستگاه پایانه مسافربری امام رضا (ع)


برای جابجایی مسافر در این ایستگاه تعداد 14 دستگاه پله برقی و 4 دستگاه آسانسور برای حمل و جابجایی توانیابان و سالمندان در نظر گرفته شده است.


HTMLText_A5082B6A_BF18_EF50_41E0_3405E0BA6069_mobile.html =
ایستگاه پایانه مسافربری امام رضا (ع)


تمامی ایستگاه های خط 3 قطارشهری مشهد از جمله ایستگاه پایانه مسافربری امام رضا(ع) دارای اتاق های اداری شامل اتاق رییس ایستگاه، حفاظت فیزیکی و حراست، اتاق مانیتورینک، اتاق بلیط فروشی و اتاق های فنی از جمله اتاق LPS، اتاق باتری، اتاق مخابرات و سیگنالینگ و.... می باشد.


HTMLText_A523BD3A_BF18_EB33_41CF_F54AE91084B7_mobile.html =
ایستگاه پایانه مسافربری امام رضا (ع)


ریل گذاری بخشی از عملیات اجرایی در داخل تونل است که طی آن زیرسازی (اجرای بتن پرکننده) و روسازی مسیر از جمله چیدمان تراورس، ریسه کردن و نصب ریل بر روی تراورس، اجرای صفحات PU در زیر تراورس، بستن پابند و آرمارتوربندی و در نهایت اجرای بتن روسازی را شامل می شود.


HTMLText_A532903F_BF18_F930_41E4_17F04B939098_mobile.html =
ایستگاه پایانه مسافربری امام رضا (ع)


طول سکوی مسافری در این ایستگاه 120 متر بوده و عمق ایستگاه از تراز خیابان تا کف ریل 19 متر می باشد.


HTMLText_D434D060_CBD0_C0ED_41D7_63358A14D432_mobile.html =
خط ٣ قطار شهری مشهد


خط ٣ قطار شهری مشهد به طول ٢٨/۵ کیلومتر به عنوان طولانی ترین خط قطار شهری در مشهد، ارتباط شمال غرب به جنوب شرق شهر را (قاسم آباد - شهرک ابوذر) برقرار می نماید. این خط شامل 24 ایستگاه بوده که با توجه به وجود ٢ ایستگاه در مجاورت حرم مطهر، پس از راه اندازی، کمک شایانی به حوزه حمل و نقل شهری و خدمت به زائرین بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع) خواهد نمود. خط ٣ قطار شهری مشهد در ميدان شهدا با خط٢ وخط 4 و در میدان بسيج با خط ١ قطار شهری تلاقی خواهد داشت.


HTMLText_DC84A018_CEC2_05D5_41DC_66D406049463_mobile.html =
سيستم الكتريكى (Electrical System)


برق مورد نياز دستگاه با ولتاژ ٢٠ كيلو ولت از طریق يک كابل مخصوص به دستگاه انتقال يافته ودر ترانسفرماتورهاى آن به ولتاژها و آمپرهاى مختلف تقسيم شده و مورد استفاده قرار مي گيرد. عمده ولتاژهاى مورد استفاده ولتاژ ٣٠٠ ولت (براى مصارف عمومى دستگاه) و ولتاژ ٩٠ ولت (برای کاركرد الكتروموتورها) می باشد.


سيستم هيدروليك (Hydraulic System)


پمب هاى هيدروليک جريان برق را به توان هیدرولیکی تبدیل کرده و جكهاى هيدروليک تغذيه شده با اين جريان، باعث فشردن كاترهد به سطح زمین و همچنين حركت رو به جلوى دستگاه مى شوند.
HTMLText_DE36B38D_CEC2_0ACE_41D0_7A9D1E927D87_mobile.html =
سيكل عملياتى توليد تونل بوسيله ماشين T.B.M


این فرآیند شامل دو بخش است :
١- پیشروی: در این یخش دستگاه اقدام به حفاری، تزریق مورتار ( دوغاب سیمانی جهت استحکام و آب يندی رینگ ها) و تخلیه کنترل شده نخاله های حفاری جهت حفظ فشار تعادلی زمین می نماید.
٢- نصب قطعات پیش ساخته بتونی (سگمنت): در این بخش عملیات مربوط یه نصب یک رینگ بتنی از تونل و همچنین گسترش تاسیسات مورد نیاز T.B.M جهت ادامه سیکل حفاری انجام می شود
HTMLText_DFD7895C_CEC2_064D_41E6_5DEC3A508C8F_mobile.html =
شیوه نصب یک رینگ تونل


روند نصب یک رینگ تونل با مشخص شدن محل سگمنت کلید آن آغاز مى شود در ابتدا هر سگمنت در جای تعیین شده خود نصب شدہ و سپس توسط یک گروه از جک های Thrust نگه داشته می شود، پس از نصب کامل رینگ و قرارگیری سگمنت، کلید رینگ کاملا قفل شده و عملیات رینگ گذاری پایان می یابد. اتصال رینگ های مختلف تونل از طريق قطعه كوچكى بنام كانكس داول ( Conne× Dowel )، که در محیط رینگ نصب می شود صورت می گیرد.رینگ های نصب شده قادر خواهند بود تا علاوه بر وزن روباره، ٨ ریشتر زلزله را تحمل نمایند. شایان ذکر است که محل قرارگیری سگمنت كلید تمايل بدنه تونل را مشخص كرده و استوانه تونل به همان جهت می پیچد.
HTMLText_DE3985D3_CEC2_0E5B_41E3_96D41E1828F0_mobile.html =
نقاله ها (Conveyors)


برای خروج مصالح حاصل ازحفارى به بيرون از تونل از ٢ نوع نوار نقاله استفاده می شود:
1 . اسكرو كانواير(screw conveyor): اين بخش از یک ماربیج بزرگ موسوم به اسكرو تشكيل شده که چرخش آن باعت خروج مصالح حفاری شده از دریچه آن می گردد . کنترل کردن سرعت خروج کل حفاری، امكان ايجاد و تنظيم يک فشار، برابر با فشار زمین را می دهد که به أن فشار تعادلی زمین گفته مى شود (فشار EPB). تنظيم وثابت نگهداشتن این فشار به دستگاه امكان حفارى در زمینهای شهری را بدون هیچگونه نشستی می دهد.
2. نوار نقاله (Belt Conveyor): در مرحله دوم توسط یک نوار نقاله ساده مصالح حفاری شده از اسكرو به انتهاى دستكاه حمل شده ودر مرحله بعد جهت انتقال به بيرون تونل بر روی نوار نقالە تونلی ریخته می شوند . نقالە تونلی، نوار ویژه ایست كه به همراه پیشروی دستگاه امكان افزايش طول را داراست .



HTMLText_625827EC_769A_6DDA_41D7_749C64291EDB_mobile.html =
ایستگاه میدان شهدا


ایستگاه شهدا یکی از بزرگترین ایستگاه های جزیره ای در ایران و یا حتی خاورمیانه است. ایستگاه میدان شهدا بین ایستگاهها ی توحید و شارستان قرار دارد .این ایستگاه علاوه بر خط۳ به خطوط ۴ و ۲ نیز متصل می شود.
ایستگاه میدان شهدا به ساختمان مرکزی شهرداری مشهد ،شورای اسلامی شهر و مسیر منتهی به حرم مطهر اتصال دارد.
این ایستگاه در یک تراز به خط 4 و خط 3 سرویس دهی خواهد کرد. این ایستگاه به روش زیر زمینی (ریب و شمع) در حال اجرا می باشد. مساحت این ایستگاه 23000 متر مربع است و دارای 2 طبقه (طبقه سکو و طبقه بلیط فروشی) می باشد.
HTMLText_D5EC21D0_C640_E217_4174_F7B36714D2E2_mobile.html =
ایستگاه میدان شهدا


ایستگاه شهدا یکی از بزرگترین ایستگاه های جزیره ای در ایران و یا حتی خاورمیانه است. ایستگاه میدان شهدا بین ایستگاهها ی توحید و شارستان قرار دارد .این ایستگاه علاوه بر خط۳ به خطوط ۴ و ۲ نیز متصل می شود.
ایستگاه میدان شهدا به ساختمان مرکزی شهرداری مشهد ،شورای اسلامی شهر و مسیر منتهی به حرم مطهر اتصال دارد.
این ایستگاه در یک تراز به خط 4 و خط 3 سرویس دهی خواهد کرد. این ایستگاه به روش زیر زمینی (ریب و شمع) در حال اجرا می باشد. مساحت این ایستگاه 23000 متر مربع است و دارای 2 طبقه (طبقه سکو و طبقه بلیط فروشی) می باشد.
HTMLText_D5FF2035_C640_E218_41C0_BBB75C9DF0DF_mobile.html =
ایستگاه میدان شهدا


ایستگاه شهدا یکی از بزرگترین ایستگاه های جزیره ای در ایران و یا حتی خاورمیانه است. این ایستگاه در یک تراز به خط 4 (ایستگاه G4 )و خط 3(ایستگاه N4 ) سرویس دهی خواهد کرد. این ایستگاه به روش زیر زمینی ( ریب و شمع) در حال اجرا می باشد. مساحت این ایستگاه 23000 متر مربع است و دارای 2 طبقه (طبقه سکو و طبقه بلیط فروشی) می باشد. بخش G4 این ایستگاه تا زمانی که خط 4 فعال نشده باشد به بهره برداری نخواهد رسید.


HTMLText_D5F2BE94_C640_FE1F_41E5_F2FC65D16C4D_mobile.html =
ایستگاه میدان شهدا


برای جابجایی مسافر در این ایستگاه تعداد 50 دستگاه پله برقی و 10 دستگاه آسانسور برای حمل و جابجایی توانیابان و سالمندان در نظر گرفته شده است.


HTMLText_D5C89D00_C640_E3F8_41DE_26EF2898AAB0_mobile.html =
ایستگاه میدان شهدا


تمامی ایستگاه های خط 3 قطارشهری مشهد از جمله ایستگاه پایانه ایستگاه شهدا دارای اتاق های اداری شامل اتاق رییس ایستگاه، حفاظت فیزیکی و حراست، اتاق مانیتورینک، اتاق بلیط فروشی و اتاق های فنی از جمله اتاق LPS، اتاق باتری، اتاق مخابرات و سیگنالینگ و... می باشد.


HTMLText_D5C05B3A_C640_E608_41E5_CF9F2C2889D3_mobile.html =
ایستگاه میدان شهدا


سکو خط 3 به طول 120 متر محل ورود مسافرین به قطار می باشد. همچنین عمق ریل این ایستگاه 43 متر است.


HTMLText_D50AA5FB_C640_E209_41E4_E5238A032698_mobile.html =
ایستگاه میدان شهدا


مسیر دسترسی بین خط 2 و خط 3 جز سازه های جانبی ایستگاه شهدا است که جهت اتصال این دو خط به یک دیگر می باشد. از این رو مسافران میتوانند بین خط 2 و خط 3 رفت و آمد داشته باشند.


HTMLText_D728888D_CBD0_4036_41CF_E74A4FFABC8A_mobile.html =
لینک سه‌راهی


سازه سه راهی در مسیر قطار شهری شامل دو بخش سازه اصلی ارتباطی و تونل تک خط ارتباط بین دو خط می باشد. سازه اصلی مشابه طبقه سکو یک ایستگاه می باشد که سوزن و کراس های ریل در داخل آن قرار کرفته است و تونل های تک خطی از آن منشعب می شود. تونل تک خط، مسیر تونلی بین دو سازه سه راهی است که دو خط متفاوت قطار شهری را به هم متصل کرده و امکان ارتباط قطار از یک خط به خط دیگر را فراهم می نماید و از داخل آن فقط یک خط ریل عبور می نماید. سازه سه راهی در مسیر خط معمولا به نحوی جانمایی می گردد که جهت کاهش هزینه ها در صورت لزوم در داخل آن پله های فرار و تهویه میان تونلی تعبیه گردد. در خط 3 سازه سه راهی بین دو ایستگاه میدان توحید و میدان شهدا جانمایی شده است.


HTMLText_D71A8F11_CBD0_402F_41B4_F2D0903E2458.html =
ایستگاه باب الجواد (ع)


با توجه به مجاورت این ایستگاه با ورودی های ضلع قبله حرم مطهر (باب الرضا (ع) و باب الجواد (ع) ) آن را به مهترین ایستگاه کل شبکه حمل و نقل ریلی مشهد تبدیل کرده است. به دلیل موقعیت قرارگیری ویژه ایستگاه روش اجرای آن ترکیبی از روش های ترانشه باز و زیرزمینی بوده است و در چهار طبقه اجرا شده است.


HTMLText_A81A6B89_BF09_AFD0_41E3_FD7CC70688A2.html =
ایستگاه باب الجواد (ع)


تمامی ایستگاه های خط 3 قطارشهری مشهد از جمله ایستگاه پایانه مسافربری امام رضا(ع) دارای اتاق های اداری شامل اتاق رییس ایستگاه، حفاظت فیزیکی و حراست، اتاق مانیتورینگ، اتاق بلیط فروشی و اتاق های فنی از جمله اتاق LPS، اتاق باتری، اتاق مخابرات و سیگنالینگ و... می باشد.
HTMLText_A83A1FCD_BF09_A751_41E4_D48861D125C5.html =
ایستگاه باب الجواد (ع)


ریل گذاری بخشی از عملیات اجرایی در داخل تونل است که طی آن زیرسازی (اجرای بتن پرکننده) و روسازی مسیر از جمله چیدمان تراورس، ریسه کردن و نصب ریل بر روی تراورس، اجرای صفحات PU در زیر تراورس، بستن پابند و آرمارتوربندی و در نهایت اجرای بتن روسازی را شامل می شود.
HTMLText_A6394743_BF79_A750_4194_06884AE97881.html =
ایستگاه باب الجواد (ع)


این ایستگاه در چهار طبقه و به مساحت 14 هزار متر مربع و با روش ترکیبی ترانشه باز و زیرزمینی اجرا و در حال تکمیل می باشد.
HTMLText_A8C1ECA4_BF77_E9D7_41E7_B8880CACCBBF.html =
ایستگاه باب الجواد (ع)


برای جابجایی مسافر در این ایستگاه تعداد 20 دستگاه پله برقی و 8 دستگاه آسانسور برای حمل و جابجایی توانیابان و سالمندان در نظر گرفته شده است.
HTMLText_A540CD0D_BF78_A8D1_41A6_B3039DEAF238.html =
ایستگاه باب الجواد (ع)


طول سکوی مسافری در این ایستگاه 120 متر بوده و عمق ایستگاه از تراز خیابان تا کف ریل 28 متر می باشد.
HTMLText_A36C7F8B_BF0B_A7D0_41DD_9742E22E21F9.html =
ایستگاه شارستان


ریل گذاری بخشی از عملیات اجرایی در داخل تونل است که طی آن زیرسازی (اجرای بتن پرکننده) و روسازی مسیر از جمله چیدمان تراورس، ریسه کردن و نصب ریل بر روی تراورس، اجرای صفحات PU در زیر تراورس، بستن پابند و آرمارتوربندی و در نهایت اجرای بتن روسازی را شامل می شود.
HTMLText_AA90F673_98F7_A4F9_41E0_9827F37DA5CE.html =
ایستگاه شارستان


یکی از نزدیک ترین ایستگاهها به حرم مطهر رضوی می باشد که در حاشیه خیابان شیرازی واقع شده است.
ایستگاه شارستان با مساحت بیش از 9000متر مربع و عمق 38 متری از تراز خیابان در فاصله 600 متری از ایستگاه باب الجواد به روش زیر زمینی(ریب و شمع) در حال احداث و تکمیل می باشد.


HTMLText_A2BEB191_BF0B_9BF1_41B7_0FBC938E669C.html =
ایستگاه شارستان


این ایستگاه در دو طبقه شامل طبقه بلیت فروشی و طبقه سکو در حال ساخت می باشد.
HTMLText_A686E652_BF0B_9973_41B8_C6C8DAD7B783.html =
ایستگاه میدان بسیج (فلکه برق)


ایستگاه بسیج با استفاده از روش زیر زمینی (ریب و شمع) در حال احداث و تکمیل می باشد.


HTMLText_D71235C6_CBD0_C032_41CE_E912418E5798.html =
ایستگاه میدان بسیج (فلکه برق)


این ایستگاه در میدان بسیج (فلکه برق) واقع شده و محل تلاقی خط یک با خط سه قطارشهری مشهد می باشد.
ساخت ایستگاه در مجاورت ایستگاه خط یک باعث می شود، که یکی از پر مسافرترین ایستگاههای مشهد از نظر تعداد مسافرو تعدد رفت و آمد شود.
با وجود6600 متر فضای بلیت فروشی و 5200 متر مساحت طبقه سکو میتوان گفت این ایستگاه با مساحت نزدیک به 12 هزار متر مربع یکی از ایستگاههای وسیع در خط3 به شمار می آید.




HTMLText_A6CD7062_BF0B_9953_41CB_0AF12558BE35.html =
ایستگاه میدان بسیج (فلکه برق)


طول سکوها در این ایستگاه 120 متر و عرض آنها 4 می باشد.
تصاویری که مشاهده می کنید مراحل آرماتور بندی تراز سکوها در ایستگاه می باشد.



HTMLText_AA0E3751_98F4_A439_41E3_07A35EE6A4A7.html =
ایستگاه پایانه مسافربری امام رضا (ع)


این ایستگاه به لحاظ اتصال یکی از مبادی ورودی زائر به مشهد (پایانه مسافربری امام رضا (ع)) به سامانه حمل ونقل ریلی درون شهری دارای اهمیت به سزایی می باشد.


HTMLText_A67D6AB3_BF1F_6931_41B2_BA7714DBB18B.html =
ایستگاه پایانه مسافربری امام رضا (ع)


این ایستگاه در دو طبقه و به مساحت 9600 متر مربع و با روش ترانشه باز اجرا و در حال تکمیل می باشد. ایستگاه با اتصال مستقیم از طریق گالری ارتباطی با پایانه مسافربری امام رضا (ع) استفاده از قطار شهری را برای زائرین تسهیل نموده است.
HTMLText_A66F271B_BF1F_78F0_41BF_D0A107D21215.html =
ایستگاه پایانه مسافربری امام رضا (ع)


برای جابجایی مسافر در این ایستگاه تعداد 14 دستگاه پله برقی و 4 دستگاه آسانسور برای حمل و جابجایی توانیابان و سالمندان در نظر گرفته شده است.


HTMLText_A5B408FC_BF1F_E937_41B1_AD44E6E2D172.html =
ایستگاه پایانه مسافربری امام رضا (ع)


تمامی ایستگاه های خط 3 قطارشهری مشهد از جمله ایستگاه پایانه مسافربری امام رضا(ع) دارای اتاق های اداری شامل اتاق رییس ایستگاه، حفاظت فیزیکی و حراست، اتاق مانیتورینک، اتاق بلیط فروشی و اتاق های فنی از جمله اتاق LPS، اتاق باتری، اتاق مخابرات و سیگنالینگ و.... می باشد.


HTMLText_A611E462_BF1F_7950_41A9_2DCF40DC403C.html =
ایستگاه پایانه مسافربری امام رضا (ع)


ریل گذاری بخشی از عملیات اجرایی در داخل تونل است که طی آن زیرسازی (اجرای بتن پرکننده) و روسازی مسیر از جمله چیدمان تراورس، ریسه کردن و نصب ریل بر روی تراورس، اجرای صفحات PU در زیر تراورس، بستن پابند و آرمارتوربندی و در نهایت اجرای بتن روسازی را شامل می شود.


HTMLText_A6659959_BF1F_6B70_41E2_6EFC1D8C0DB1.html =
ایستگاه پایانه مسافربری امام رضا (ع)


طول سکوی مسافری در این ایستگاه 120 متر بوده و عمق ایستگاه از تراز خیابان تا کف ریل 19 متر می باشد.


HTMLText_DE639B81_CEDE_1AB7_41D4_A3457277B297.html =
سيكل عملياتى توليد تونل بوسيله ماشين T.B.M


این فرآیند شامل دو بخش است :
١- پیشروی : در این یخش دستگاه اقدام به حفاری، تزریق مورتار ( دوغاب سیمانی جهت استحکام و آب يندی رینگ ها) و تخلیه کنترل شده نخاله های حفاری جهت حفظ فشار تعادلی زمین می نماید.
٢- نصب قطعات پیش ساخته بتونی (سگمنت): در این بخش عملیات مربوط یه نصب یک رینگ بتنی از تونل و همچنین گسترش تاسیسات مورد نیاز T.B.M جهت ادامه سیکل حفاری انجام می شود.




HTMLText_D4525576_CBD7_C0D2_41C8_CD54F058AAB7.html =
خط ٣ قطار شهری مشهد


خط ٣ قطار شهری مشهد به طول ٢٨/۵ کیلومتر به عنوان طولانی ترین خط قطار شهری در مشهد، ارتباط شمال غرب به جنوب شرق شهر را (قاسم آباد - شهرک ابوذر) برقرار می نماید. این خط شامل 24 ایستگاه بوده که با توجه به وجود ٢ ایستگاه در مجاورت حرم مطهر، پس از راه اندازی، کمک شایانی به حوزه حمل و نقل شهری و خدمت به زائرین بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع) خواهد نمود. خط ٣ قطار شهری مشهد در ميدان شهدا با خط٢ وخط 4 و در میدان بسيج با خط ١ قطار شهری تلاقی خواهد داشت.
HTMLText_DEAF5DC2_CEC6_3EB5_41DF_E0DF8AE644CD.html =
سيستم الكتريكى (Electrical System)


برق مورد نياز دستگاه با ولتاژ ٢٠ كيلو ولت از طریق يک كابل مخصوص به دستگاه انتقال يافته ودر ترانسفرماتورهاى آن به ولتاژها و آمپرهاى مختلف تقسيم شده و مورد استفاده قرار مي گيرد. عمده ولتاژهاى مورد استفاده ولتاژ ٣٠٠ ولت (براى مصارف عمومى دستگاه) و ولتاژ ٩٠ ولت (برای کاركرد الكتروموتورها) می باشد.


سيستم هيدروليك (Hydraulic System)


پمب هاى هيدروليک جريان برق را به توان هیدرولیکی تیدیل کرده و جكهاى هيدروليک تغذيه شده با اين جريان، باعث فشردن كاترهد به سطح زمین و همچنين حركت رو به جلوى دستكاه مى شوند.


HTMLText_DE69F14A_CEC6_07B5_41D8_7D6264E59583.html =
شیوه نصب یک رینگ تونل


روند نصب یک رینگ تونل با مشخص شدن محل سگمنت کلید آن آغاز مى شود در ابتدا هر سگمنت در جای تعیین شده خود نصب شدہ و سپس توسط یک گروه از جک های Thrust نگه داشته می شود، پس از نصب کامل رینگ و قرارگیری سگمنت، کلید رینگ کاملا قفل شده و عملیات رینگ گذاری پایان می یابد. اتصال رینگ های مختلف تونل از طريق قطعه كوچكى بنام كانكس داول (Conne× Dowel)، که در محیط رینگ نصب می شود صورت می گیرد.رینگ های نصب شده قادر خواهند بود تا علاوه بر وزن روباره، ٨ ریشتر زلزله را تحمل نمایند. شایان ذکر است که محل قرارگیری سگمنت كلید تمايل بدنه تونل را مشخص كرده و استوانه تونل به همان جهت می پیچد.
HTMLText_DFCEED64_CEC2_3E7D_41D9_95AB4C72AC48.html =
نقاله ها (Conveyors)


برای خروج مصالح حاصل ازحفارى به بيرون از تونل از ٢ نوع نوار نقاله استفاده می شود:
1 . اسكرو كانواير(screw conveyor) : اين بخش از یک ماربیج بزرگ موسوم به اسكرو تشكيل شده که چرخش آن باعت خروج مصالح حفاری شده از دریچه آن می گردد . کنترل کردن سرعت خروج کل حفاری، امكان ايجاد و تنظيم يک فشار، برابر با فشار زمین را می دهد که به أن فشار تعادلی زمین گفته مى شود (فشار EPB). تنظيم وثابت نگهداشتن این فشار به دستگاه امكان حفارى در زمینهای شهری را بدون هیچگونه نشستی می دهد.
2. نوار نقاله (Belt Conveyor): در مرحله دوم توسط یک نوار نقاله ساده مصالح حفاری شده از اسكرو به انتهاى دستكاه حمل شده ودر مرحله بعد جهت انتقال به بيرون تونل بر روی نوار نقالە تونلی ریخته می شوند . نقالە تونلی، نوار ویژه ایست كه به همراه پیشروی دستگاه امكان افزايش طول را داراست .



HTMLText_D5D241D7_C641_E218_41C0_2CF874D88BBA.html =
ایستگاه میدان شهدا


ایستگاه شهدا یکی از بزرگترین ایستگاه های جزیره ای در ایران و یا حتی خاورمیانه است. ایستگاه میدان شهدا بین ایستگاهها ی توحید و شارستان قرار دارد .این ایستگاه علاوه بر خط۳ به خطوط ۴ و ۲ نیز متصل می شود.
ایستگاه میدان شهدا به ساختمان مرکزی شهرداری مشهد ،شورای اسلامی شهر و مسیر منتهی به حرم مطهر اتصال دارد.
این ایستگاه در یک تراز به خط 4 و خط 3 سرویس دهی خواهد کرد. این ایستگاه به روش زیر زمینی (ریب و شمع) در حال اجرا می باشد. مساحت این ایستگاه 23000 متر مربع است و دارای 2 طبقه (طبقه سکو و طبقه بلیط فروشی) می باشد.


HTMLText_652905EE_7699_EDD6_41C9_486334983A70.html =
ایستگاه میدان شهدا


ایستگاه شهدا یکی از بزرگترین ایستگاه های جزیره ای در ایران و یا حتی خاورمیانه است. ایستگاه میدان شهدا بین ایستگاهها ی توحید و شارستان قرار دارد .این ایستگاه علاوه بر خط۳ به خطوط ۴ و ۲ نیز متصل می شود.
ایستگاه میدان شهدا به ساختمان مرکزی شهرداری مشهد ،شورای اسلامی شهر و مسیر منتهی به حرم مطهر اتصال دارد.
این ایستگاه در یک تراز به خط 4 و خط 3 سرویس دهی خواهد کرد. این ایستگاه به روش زیر زمینی (ریب و شمع) در حال اجرا می باشد. مساحت این ایستگاه 23000 متر مربع است و دارای 2 طبقه (طبقه سکو و طبقه بلیط فروشی) می باشد.



HTMLText_D57CFE7F_C640_DE08_41D2_B30477213B68.html =
ایستگاه میدان شهدا


ایستگاه شهدا یکی از بزرگترین ایستگاه های جزیره ای در ایران و یا حتی خاورمیانه است. این ایستگاه در یک تراز به خط 4 (ایستگاه G4 )و خط 3(ایستگاه N4 ) سرویس دهی خواهد کرد. این ایستگاه به روش زیر زمینی ( ریب و شمع) در حال اجرا می باشد. مساحت این ایستگاه 23000 متر مربع است و دارای 2 طبقه (طبقه سکو و طبقه بلیط فروشی) می باشد. بخش G4 این ایستگاه تا زمانی که خط 4 فعال نشده باشد به بهره برداری نخواهد رسید.


HTMLText_D534B2A7_C640_E639_41E7_15F694B7D25B.html =
ایستگاه میدان شهدا


برای جابجایی مسافر در این ایستگاه تعداد 50 دستگاه پله برقی و 10 دستگاه آسانسور برای حمل و جابجایی توانیابان و سالمندان در نظر گرفته شده است.


HTMLText_D4E2E55C_C640_6208_41C4_FF03D820FEC3.html =
ایستگاه میدان شهدا


تمامی ایستگاه های خط 3 قطارشهری مشهد از جمله ایستگاه پایانه ایستگاه شهدا دارای اتاق های اداری شامل اتاق رییس ایستگاه، حفاظت فیزیکی و حراست، اتاق مانیتورینک، اتاق بلیط فروشی و اتاق های فنی از جمله اتاق LPS، اتاق باتری، اتاق مخابرات و سیگنالینگ و... می باشد.


HTMLText_D4EA346D_C640_6208_41E2_D4546EA96970.html =
ایستگاه میدان شهدا


سکو خط 3 به طول 120 متر محل ورود مسافرین به قطار می باشد. همچنین عمق ریل این ایستگاه 43 متر است.


HTMLText_D41C4DBC_C640_6208_41D4_02993D2EE30D.html =
ایستگاه میدان شهدا


مسیر دسترسی بین خط 2 و خط 3 جز سازه های جانبی ایستگاه شهدا است که جهت اتصال این دو خط به یک دیگر می باشد. از این رو مسافران میتوانند بین خط 2 و خط 3 رفت و آمد داشته باشند.


HTMLText_D7B79A49_CBD7_C03E_41D1_A1347B9570B9.html =
لینک سه‌راهی


سازه سه راهی در مسیر قطار شهری شامل دو بخش سازه اصلی ارتباطی و تونل تک خط ارتباط بین دو خط می باشد. سازه اصلی مشابه طبقه سکو یک ایستگاه می باشد که سوزن و کراس های ریل در داخل آن قرار کرفته است و تونل های تک خطی از آن منشعب می شود. تونل تک خط، مسیر تونلی بین دو سازه سه راهی است که دو خط متفاوت قطار شهری را به هم متصل کرده و امکان ارتباط قطار از یک خط به خط دیگر را فراهم می نماید و از داخل آن فقط یک خط ریل عبور می نماید. سازه سه راهی در مسیر خط معمولا به نحوی جانمایی می گردد که جهت کاهش هزینه ها در صورت لزوم در داخل آن پله های فرار و تهویه میان تونلی تعبیه گردد. در خط 3 سازه سه راهی بین دو ایستگاه میدان توحید و میدان شهدا جانمایی شده است.


HTMLText_0BEC4E49_183E_20AF_41AB_C33D936BA7B9.html =
ایستگاه‌های در حال ساخت- خط 3 قطار شهری مشهد
HTMLText_736103AE_7D88_DF80_41C3_1D2CEF297479.html =
ایستگاه‌های در حال ساخت- خط 3 قطار شهری مشهد
### Tooltip IconButton_8F4A377A_9C80_F0E5_41AC_BEBD1FBA1643.toolTip = English IconButton_7D776B2A_66C9_2776_41C5_6966EE8DF203.toolTip = اشتراک گذاری IconButton_5D8A13CB_509A_54AA_41A1_B57FB1F6F8F5.toolTip = راهنما - درباره IconButton_8F5CE18C_9C80_303D_41E3_76EB9307F165.toolTip = فارسی IconButton_4BB757B8_573D_0AD9_41CA_13CEDE5230F7.toolTip = قطع/پخش صدا IconButton_7B658682_6657_6136_41BF_77413DAC7C1A.toolTip = مخفی کردن/ نمایش منو IconButton_5F59D51E_4DC9_BCDB_41C4_EF0E3A524400.toolTip = نمای تمام صفحه/ نمای معمولی IconButton_5D19E0BE_51E5_99CB_41CB_0467441C7613.toolTip = نمایش خودکار تور مجازی IconButton_8B01219F_9C1D_1F13_41E3_25910D445934.toolTip = نمایش لیست تصاویر IconButton_45E76A3B_4B0C_4B17_41AA_AF417346DCF7.toolTip = نمایش منو IconButton_10C2FC41_0546_3FC8_4183_25021476BE50.toolTip = نمایش موقعیت روی نقشه ## Tour ### Description tour.description = تور مجازی ایستگاه‌های در حال ساخت خط 3 قطار شهری مشهد ### Title tour.name = شرکت قطار شهری مشهد ## VR Menu ### Text Menu_0F1601FC_0499_591E_4190_7F841F20F034.label = Media MenuItem_CFC8B468_D89B_B5AE_41E5_78AA4A99D413.label = ایستگاه امامت- نمای TBM MenuItem_CFC81468_D89B_B5AE_4196_73CEDE760489.label = ایستگاه باب الجواد MenuItem_CFC9C468_D89B_B5AE_41E6_070DC793C56D.label = ایستگاه شارستان- تیکت هال MenuItem_CFC93468_D89B_B5AE_41E0_8E3085D68B45.label = ایستگاه فلکه برق- تیکت هال MenuItem_CFC95468_D89B_B5AE_4192_8093DA2CCB26.label = ایستگاه پایانه مسافربری- تیکت هال MenuItem_CFC8A468_D89B_B5AE_41D6_0D2F1BAFA33B.label = به سمت تیکت هال MenuItem_CFC90468_D89B_B5AE_41D7_0985EAB86FBB.label = به سمت سکو MenuItem_CFC93468_D89B_B5AE_41C5_7ED2F602B786.label = تراز تیکت هال خط 3 MenuItem_CFC91468_D89B_B5AE_41A9_18ABA6807AE5.label = تراز تیکت هال خط 3 MenuItem_CFC8E468_D89B_B5AE_41B5_BCD22071B570.label = تونلهای تازه حفاری شده MenuItem_CFC89468_D89B_B5AE_41D5_2D73145B4CE7.label = تیکت هال MenuItem_CFC96468_D89B_B5AE_41E7_88E614CA447F.label = تیکت هال خط 4 MenuItem_CFC9F468_D89B_B5AE_41D2_ED48FB5732DD.label = دستگاه TBM MenuItem_CFC95468_D89B_B5AE_41E8_538C5E851484.label = دستگاه TBM در حال حفاری تونل MenuItem_CFC97468_D89B_B5AE_41E4_6E792B3B156B.label = ریل گذاری MenuItem_CFC88468_D89B_B5AE_41CF_11682F6EAE45.label = ریل گذاری MenuItem_CFC9D468_D89B_B5AE_41D5_D8E585B84AB8.label = سازه میانی MenuItem_CFC8F468_D89B_B5AE_41DA_74B7559EBF55.label = سه راهی تقاطع خطوط 2، 3 و 4 MenuItem_CFC92468_D89B_B5AE_41E1_F875E673A914.label = سکو MenuItem_CFC9E468_D89B_B5AE_41A9_D76012B0A141.label = سکو MenuItem_CFC8F468_D89B_B5AE_41E9_4BB4EDFA6CF5.label = سکو MenuItem_CFC92468_D89B_B5AE_41CE_35A145299C43.label = سکو MenuItem_CFC8C468_D89B_B5AE_41E5_75740570A979.label = سکو MenuItem_CFC96468_D89B_B5AE_41DC_74F288EABBF6.label = سکوی خط 3 MenuItem_CFC8D468_D89B_B5AE_41E4_E3882A25ECB1.label = طبقه منفی 2 MenuItem_CFC97468_D89B_B5AE_41D1_4F896C904D82.label = طبقه منفی یک MenuItem_CFC89468_D89B_B5AE_41EA_B921B882F53F.label = مسیر دسترسی بین خط 2 و 3 MenuItem_CFC8B468_D89B_B5AE_41E3_727A8593F7D6.label = نمای TBM در حال حفاری MenuItem_CFC83468_D89B_B5AE_41C6_FD84F9070D37.label = نمای اتاقهای اداری، خدمات و فنی MenuItem_CFC80468_D89B_B5AE_41A0_4855498B9FBB.label = نمای پله برقی به سمت سکو MenuItem_CFC90468_D89B_B5AE_41C6_9ABBD1BB14DB.label = ورودی پله برقی MenuItem_CFC8A468_D89B_B5AE_41C7_0AF91D6124BD.label = پله برقی MenuItem_CFC8C468_D89B_B5AE_41B1_C0215A29B025.label = پله برقی‌ها